A coaching az ügyféllel való partneri együttműködés, egy kreatív, gondolatébresztő folyamatban, mely arra ösztönzi az ügyfelet, hogy saját erőforrásait mozgósítsa, a lehető legtöbbet hozza ki önmagából személyes és szakmai szempontból és  tartós, pozitív változásokat érjen el.

“Egy olyan támogatás, amely a saját utak keresését szolgálja egy adott cél, vagy életmódváltozás érdekében” (Julie Starr).

A coach nem tanácsadó és nem terapeuta. A coach és ügyfél közötti kapcsolat bizalomra épül, az ügyfél gondolkodási folyamatát, megoldás keresését támogatja és titoktartás jellemzi. A coach eszközei az értő figyelem, kérdések, jelenlét, visszajelzések, összegzés, tükörtartás.

A folyamat irányulhat egy személyre (life coaching), egy szervezet bármilyen szintű vezetőjére (business vagy life coaching) és csapatokra (team coaching).

Egy coaching folyamatban részt venni számos élménnyel és eredménnyel jár. Személyes élmények lehetnek: megváltozott, pozitív életszemlélet, önbizalom, lehetőségek megtalálása és kiaknázása, döntéshozatali képesség- és személyes hatékonyság fejlődése, munka és magánélet egyensúlya, személyes életcélok elérése.

Szervezeti szinten eredménye lehet a hatékonyság növelése, veszteségek csökkentése, az érzelmi intelligencia-, az együtt gondolkodási és együttműködési készség és képesség növelése, a közösség tudásának kiaknázása, a kommunikáció fejlődése. 

A coaching alapelvekről bővebben itt olvashat: ICF etikai kódex.